Powrót | 1 strona Forum | Zarządzanie | Eksport | Linki | Autorzy Kontakt Szukaj |
|
Strategia i plany |
Konsorcjum. |
Konsorcjum jest to zgrupowanie przedsiębiorstw, w celu realizacji wspólnego celu. Często spotykamy konsorcja bankowe, ubezpieczeniowe, eksportowe.
Teoretycznie zalety konsorcjum są zrozumiałe, a realizacja porozumienia wydaje się łatwa. W praktyce międzynarodowej nie jest to jednak takie proste. Zasadnicze utrudnienie stanowi czynnik "ludzki".
Ludzie względnie łatwo się jednoczą w przypadku niebezpieczeństwa ponieważ siła sprawcza, która nas organizuje ma źródło w naszych emocjach. W przypadku konsorcjum sytuacja wygląda odmiennie. Celem konsorcjum jest zysk, czyli czynnik pozytywny.
Podstawowy problem w budowaniu konsorcjów polega na tym, że zawarcie kompromisu wymaga często zrezygnowania z części interesów własnych na rzecz grupy. A to jest łatwiej powiedzieć niż wykonać, pomimo świadomości, że w rezultacie się zyska.
Na tej stronie skupię się bardziej na technicznych problemach tworzenia konsorcjum.
Dlaczego tworzyć konsorcja?
By z sukcesem eksportować firma musi spełniać dwa warunki :
Wszystkie firmy napotykają następujące trudności związane z rozwojem eksportu :
Powyższe trudności stanowią istotny problem dla średnich i małych firm.
Konsorcjum jest dokładnie sposobem rozwiązania powyższych problemów firm, na rynkach eksportowych.
Kiedy warto utworzyć konsorcjum?
Kiedy zatem warto spróbować utworzyć konsorcjum z określonymi firmami?
W ten sposób zgrupowane firmy łatwiej mogą pokonać problemy :
Cechy charakterystyczne konsorcjum :
Każde konsorcjum kombinuje powyższe zmienne w zależności od własnych potrzeb, co nadaje mu specyficzny charakter.
Zasadniczy podział konsorcjów:
1 strona Powrót Góra strony Napisz do nas |