Powrót Home 1 strona       Forum | Zarządzanie | Eksport | Linki | Autorzy       Napisz do nas Kontakt     Szukaj w Exporterze.pl Szukaj
Przygotowania
« Eksport
· Jak rozpocząć eksport? ~ 4 »
· Akty prawne
· Certyfikaty jakości
· Eksport usług
· Eksport usług I
· Globalizacja
· Formularz eksportowy
· Innowacyjność w eksporcie
· Kompetencje
· Silny patent
· Standaryzacja procedur
· Statystyka
· Szukam importera
· Praktyczne rady eksporterów
· Wstępne rady
· Słownik terminologii hz ~ 2 »
· Międzynarodowe organizacje

  Eksport usług 1.  
Usługi stanowią 2/3 działalności ekonomicznej oraz 20% światowego handlu. Przewiduje się, że w roku 2020 handel usługami przekroczy połowę handlu światowego.

Rozpoczynając eksport usług warto zadać sobie sobie pytania:

Przykłady eksportu usług. Eksport:

Różnice pomiędzy eksportem produktów i usług.

Różnice Produkt Usługi
Prezentacja Próbka Kompetencje
Marketing wstępny Handlowiec Dyrekcja
Marketing Produktu Firmy
Obecność na rynku Dystrybutor Biuro lub biuro wirtualne
Czynniki kulturowe Koncepcja produktu Dynamika kontaktów
Partnerzy Dystrybutorzy, reklama Firmy usługowe
Prezentacja Targi Konferencje
Media Reklama Artykuły, prasa
Partnerzy Producenci, dystrybutorzy Firmy usługowe

Na co warto zwrócić szczególną uwagę:

Sposoby dostarczania usług

Strategia wejścia na rynek

Analiza eksportu usług krajów wysoko rozwiniętych pokazuje, że kraje odległe stanowią często intratne rynki eksportu usług.

Identyfikacja możliwości w swojej branży. Analiza oferowanych usług na danym rynku.

Strategie wejścia:

  1. Wejście bezpośrednie
    • pełny dostęp do informacji
    • zdobywanie kompetencji kulturowych
  2. Agent na rynku w kraju eksportu
    • światowy poziom usług
    • koncentracja na kompetencjach technicznych
  3. Alians strategiczny
    • słabsza znajomość różnic kulturowych i języka kraju
    • potrzebna znajomość prawa kraju docelowego
    • niebezpieczeństwo zerwania aliansu

Wartość dodatkowa

Prezentacja pozytywnych rezultatów, które Wasz klient osiągnie współpracując z Wami, jest kluczowa. W tym celu:

Klient zauważy Twoją ofertę jeśli:

Sprzedaż usług

Przed wejściem na nowy rynek trzeba wywołać zainteresowanie produktem.

Doskonalcie wizerunek poprzez:

Budujcie zaufanie poprzez:

Alianse

Porozumienie pomiędzy firmą i partnerem zagranicznym znacznie przyśpiesza wejście na nowy rynek.

Rodzaje aliansów:

Czas

W firmie usługowej czas jest szczególnie cenny. Dlatego każdą chwilę warto wykorzystywać do prezentacji oferty oraz podtrzymywania relacji biznesowych.

  1. Krótka chwila
    Prezentacja firmy, podkreślenie wartości wyróżniającej firmę, prezentacja wartości dodanej produktu.
  2. Spotkanie
    Prezentacja rozwiązań adoptowanych do potrzeb klienta. Utrzymywanie relacji.
  3. Dłuższy czas
    Podtrzymywanie relacji. Prezentowanie propozycji w odpowiedzi na informacje nadsyłane przez klienta.

W dobie globalizacji w zasadzie każdą umiejętność można eksportować. Niezbędna jest kreatywność.

Obecność w Internecie

Bardzo istotna jest obecność firmy w Internecie. Dobrze stworzona strona internetowa może stać się wizytówką profesjonalizmu Waszej firmy.

Współczesne techniki internetowe umożliwiają komunikację na odległość w sposób jak by wszyscy siedzieli przy wspólnym stole: cyberkonferencje, videokonferencje. Wzajemną komunikację umożliwiają również: fora internetowe, prezentacje dokumentów on line, wspólne wykorzystywanie kalendarzy do planowania spotkań oraz eLearning. Warto również korzystać z platform B2B.



Home 1 strona               Powrót Powrót               Góra strony Góra strony               Adres - Telefon - Faks - E-mail Napisz do nas