Powrót Home 1 strona       Forum | Zarządzanie | Eksport | Linki | Autorzy       Napisz do nas Kontakt     Szukaj w Exporterze.pl Szukaj
Przygotowania
« Eksport
· Jak rozpocząć eksport? ~ 4 »
· Akty prawne
· Certyfikaty jakości
· Eksport usług
· Globalizacja
· Formularz eksportowy
· Innowacyjność w eksporcie
· Kompetencje
· Silny patent
· Standaryzacja procedur
· Statystyka
· Szukam importera
· Praktyczne rady eksporterów
· Wstępne rady
· Słownik terminologii hz ~ 2 »
· Międzynarodowe organizacje

  Wstępne rady.  
Zobacz również
Praktyczne rady eksporterów

Na początku warto sobie postawić kluczowe pytania związane z rozpoczęciem działalności eksportowej:
  • Czy Twój produkt lub usługa już są na zaplanowanych przez Ciebie rynkach eksportowych ?
  • Czy Twój produkt posiada wyraźną przewagę konkurencyjną ?
  • Czy wykonałeś badania rynku zagranicznego ?
  • Czy jesteś zdeterminowany pokonywać trudności związane z eksportem ?
  • Czy niektórzy z Twoich pracowników mają doświadczenie zdobyte na rynkach zagranicznych ?

Rady eksporterów :



Korzystajcie z doświadczeń firm, które odniosły sukces na danym rynku.
Reprezentanci polskich firm, na danym rynku, mogą wam udzielić bezcennych wskazówek. O adresy firm pytajcie w polskich ambasadach oraz krajowych organizacjach handlowych i branżowych.

Skrupulatnie zaplanujcie środki finansowe na dany projekt.
Penetracja nowego rynku może trwać długo i kosztować więcej niż się na początku wydawało. Pamiętajcie o budżecie na badania rynku, wylansowanie produktu i zazwyczaj konieczne delegacje służbowe.

Pamiętajcie o przystosowaniu produktu do wymagań odbiorców.
Starajcie się przewidzieć w jaki sposób przystosujecie produkt lub usługę do specyficznych potrzeb danego rynku.

Bądźcie realni.
Wejście na nowy rynek to działanie długoterminowe wymagające czasu, wysiłku i pieniędzy. Takie spojrzenie na rozwój eksportu powinni mieć szefowie firmy. Dlatego warto uzbroić się w cierpliwość, a z wytrwałości uczynić swoją broń.

Koncentrujcie się na najkorzystniejszym rynku.
Nie należy wchodzić na nowy rynek dopóki wejście na poprzedni nie zakończyło się sukcesem.

Odwiedzajcie osobiście rynek.
Nawiązywanie osobistych relacji stanowi podstawę sukcesów eksportowych. Pozostałe środki komunikacji służą do realizacji transakcji.

Starajcie się poznać kulturę kraju.
Dobre poznanie kultury i obyczajów kraju sprzyja solidnym relacjom handlowym.


EKSPORT to: za ryzykowne, za skomplikowane, wymaga za dużo czasu, ... ale nie mam innej możliwości rozwinięcia firmy, w dobie rynku globalnego.



Home 1 strona               Powrót Powrót               Góra strony Góra strony               Adres - Telefon - Faks - E-mail Napisz do nas