 |
 |
 |
 |
Korzystajcie z doświadczeń firm, które odniosły sukces na danym rynku.
Reprezentanci polskich firm, na danym rynku, mogą wam udzielić bezcennych wskazówek. O adresy firm pytajcie w polskich ambasadach oraz krajowych organizacjach handlowych i branżowych.
|
 |
Skrupulatnie zaplanujcie środki finansowe na dany projekt.
Penetracja nowego rynku może trwać długo i kosztować więcej niż się na początku wydawało. Pamiętajcie o budżecie na badania rynku, wylansowanie produktu i zazwyczaj konieczne delegacje służbowe.
|
 |
Pamiętajcie o przystosowaniu produktu do wymagań odbiorców.
Starajcie się przewidzieć w jaki sposób przystosujecie produkt lub usługę do specyficznych potrzeb danego rynku.
|
 |
Bądźcie realni.
Wejście na nowy rynek to działanie długoterminowe wymagające czasu, wysiłku i pieniędzy. Takie spojrzenie na rozwój eksportu powinni mieć szefowie firmy. Dlatego warto uzbroić się w cierpliwość, a z wytrwałości uczynić swoją broń.
|
 |
Koncentrujcie się na najkorzystniejszym rynku.
Nie należy wchodzić na nowy rynek dopóki wejście na poprzedni nie zakończyło się sukcesem.
|
 |
Odwiedzajcie osobiście rynek.
Nawiązywanie osobistych relacji stanowi podstawę sukcesów eksportowych. Pozostałe środki komunikacji służą do realizacji transakcji.
|
 |
 |
 |
Starajcie się poznać kulturę kraju.
Dobre poznanie kultury i obyczajów kraju sprzyja solidnym relacjom handlowym.
|
...