Powrót Home 1 strona       Forum | Zarządzanie | Eksport | Linki | Autorzy       Napisz do nas Kontakt     Szukaj w Exporterze.pl Szukaj
Przygotowania
« Eksport
· Jak rozpocząć eksport? ~ 4 »
· Akty prawne
· Certyfikaty jakości
· Eksport usług
· Globalizacja
· Formularz eksportowy
· Innowacyjność w eksporcie
· Kompetencje
· Silny patent
· Standaryzacja procedur
· Statystyka
· Szukam importera
· Praktyczne rady eksporterów
· Wstępne rady
· Słownik terminologii hz ~ 2 »
· Międzynarodowe organizacje

  Praktyczne rady eksporterów.  

Spis Treści
 
Jak postępować
Najczęstsze błędy

 

   Jak postępować

Inicjatywa

Jeżeli od początku działalności gospodarczej przyjmiemy wizję globalną to rezultaty mogą być oszałamiające. W obecnych czasach warunki do rozwoju eksportu są dobre, a będą jeszcze lepsze. Bardzo ważne jest profesjonalne podejście do działalności eksportowej.

Początek eksportu

Wysyłka towaru

Transakcja eksportowa na nowy rynek, zważywszy choćby ilość dokumentów, jest skomplikowana. Błędów nie unikniemy. Należy zaczynać od jednego kontenera by zminimalizować ich ilość. Przy 10 kontenerze błędów będzie znacznie mniej.

Bank

Asekuracja

Nigdy więcej niż 20% dochodów nie powinno pochodzić z jednego rynku. Koniunktura w wielu krajach jest zmienna. Powyższe rady są radami zagranicznych eksporterów, którzy odnieśli sukces.

 

   Najczęstsze błędy

Brak badań rynku

Firma nie zebrała podstawowych danych dotyczących rynku eksportowego, takich jak: wielkość popytu klientów, konkurencja obecna na rynku, lokalne prawo dotyczące importu, przepisy celne.

Brak determinacji w działaniu

Brak determinacji lub środków finansowych przy pojawieniu się pierwszych niepowodzeń.

Nierealne ambicje

Wejście na kilka rynków jednocześnie, zamiast powolnego wchodzenia na poszczególne rynki eksportowe.

Błąd w aliansach

Nie zweryfikowano kompetencji agenta lub reprezentanta na rynku eksportowym.

Nadanie działalności eksportowej drugorzędnego znaczenia

Wejście na rynek eksportowy nastąpiło podczas dekoniunktury na rynku lokalnym. Przy powrocie koniunktury zarzucono działalność eksportową.

Złe relacje z dystrybutorem

Traktowanie dystrybutora na rynku eksportowym jako partnera drugorzędnego lub przyznanie mu zbyt dużych uprawnień, kończy się zazwyczaj porażką.

Lekceważenie norm

Odrzucenie modyfikacji produktu zgodnie z normami lokalnymi, bądź nie branie pod uwagę preferencji kulturowych, kończy się zazwyczaj porażką.

Błędy językowe

Firma, która nie stara się wydać kluczowej dokumentacji w języku kraju eksportu, nie zyska powodzenia na tym rynku.

Brak doświadczenia w eksporcie

Niedoświadczony eksporter musi wiedzieć kiedy trzeba skorzystać z zewnętrznego konsultanta.

Eksport w pojedynkę

Eksporter musi przeegzaminować możliwości współpracy z innymi eksporterami czy organizacjami. Eksportując samemu często ponosi się porażkę.



Home 1 strona               Powrót Powrót               Góra strony Góra strony               Adres - Telefon - Faks - E-mail Napisz do nas