Powrót | 1 strona Forum | Zarządzanie | Eksport | Linki | Autorzy Kontakt Szukaj |
|
|
Management. |
Planowanie w firmie liczącej powyżej 20 osób odgrywa kluczowa rolę. Plany możemy podzielić na strategiczne i operacyjne.
Trzeba podkreślić, że każdy plan powinien wytyczać cele, określać środki potrzebne do ich realizacji oraz podawać etapy działania.
Opisując funkcje organizacyjne w firmie ograniczę się do przedstawienia czterech etapów jej rozwoju.
Początek działalności
Okres w którym przedsiębiorca próbuje zrealizować swoje marzenie, na bazie realnej oceny rynku i swoich kompetencji. Okres ten kończy się kryzysem przywództwa.
Zarządzanie firmą we współczesnych warunkach rynkowych ma bardzo złożony charakter. Należy zatem dążyć do prostoty i bezpośredniości Można wyróżnić cztery cechy, które powinien posiadać dobry administrator:
Kompetencje
Szeroka wiedza z zakresu technologii, prawa, zarządzania jest prawie niezbędna. Kierujący musi ją posiadać by móc ukierunkowywać i kontrolować podwładnych. Można powiedzieć, że w USA i Kanadzie, czyli krajach przodujących w technologii i zarządzaniu firmami globalnymi, pracownicy dokształcają się przez całe życie. Powszechne jest kończenie studiów w kilku związanych ze sobą dziedzinach.
Leadership
Dobry przywódca powinien wyróżniać się następującymi cechami : chęć ciągłego przejmowania inicjatywy umiejętność samodzielnego organizowania działań musi być realistą umieć ryzykować być innowacyjnym móc intensywnie pracować w dłuższym okresie czasu. Więcej cech podaję na stronie psychologiczne aspekty marketingu.
Umiejętność motywowania pracowników
Istotnym elementem zarządzania jest umiejętność wyzwalania grupowego wysiłku. Istotna jest przy tym znajomość psychologii zarządzania ludźmi, oparta na tradycyjnym podziale Masłowa. Dobry system motywacyjny powinien bardziej bazować na relacjach międzyludzkich niż wynagrodzeniu pracowników.
Umiejętności komunikacyjne
Należy kontrolować stopień komunikacji ze swoim rozmówcą. Ważne jest by prowadzić rozmowę z pozycji partnera.
Patrzenie w przyszłość
Większość szefów, na całym świecie, kieruje firmami zgodnie z regułami obowiązującymi wczoraj. To wczoraj zdobyli swoje doświadczenie i osiągnęli sukces. Ale zarządzanie jest zwrócone w przyszłość i dotyczy tego co powinno być zrobione a nie co już zostało.
Reguła generalna brzmi : minimum reguł i maksimum samodyscypliny, motywacji i zaangażowania pracownika z własnej woli.
Podstawowe instrumenty : program pracy bilans normy pracy tablice ogłoszeniowe system komunikacji w firmie inspekcje
Formy : kontrola budżetowa analiza ratio kontrola jakości.
1 strona Powrót Góra strony Napisz do nas |