|
|
|
|
| « | Marketing |
| · | Handlowiec - cechy |
| · | Jak telefonować ? |
| · | Lobbing |
| · | Marketing - online |
| · | MIX informacyjny |
| · | Oferta |
| · | Produkt - wstęp |
| · | Produkt - cykl życia |
| · | Sposoby promocji |
| Marketing MIX - produkt |
| ||||||||||
|
Pierwszym etapem w procesie tworzenia produktu jest gromadzenie różnorodnych pomysłów. Na tym etapie, w wyniku selekcji pomysłów, powinniśmy wybrać projekty najbardziej interesujące. Dalszą część analizy możemy podzielić na analizę techniczną i ekonomiczną. Należy sobie odpowiedzieć na następujące pytania: |
Analiza techniczna
|
Analiza ekonomiczna
|
| Przedstawione analizy wyprzedzają główne etapy, którymi są: właściwy rozwój produktu oraz jego testowanie.
Te dwa etapy pochłaniają najwięcej czasu. Końcowym etapem jest komercjalizacja produktu. |
| ||||||||||
|
G ł ó w n a z a l e t a produktu jest tą jego cechą, którą ludzie kupują. Możemy ją określić w wyniku analizy różnych możliwości zastosowania produktu. Charakterystyka produktu Jakość Styl produktu Marka produktu
Możemy wyróżnić różne etapy działań marketingowych w zależności od stopnia akceptacji marki na rynku:
Opakowanie
|
| ||||||||||
|
Produkt | Typowy małe zaangażowanie klienta w proces zakupu | Zróżnicowany w stosunku do konkurencji | Wymagający zastanowienia przy zakupie | Specjalistyczny duże zaangażowanie klienta w proces zakupu |
| Częstotliwość zakupów | częste | częste | rzadkie | częste, nieczęste |
| Wierność klientów do marki | słaba | preferują markę ( benzyna do czyszczenia silników ) |
----------- | bardzo wysoka |
| Poszukiwania klienta | nie poszukuje | ograniczone | duże | wyjątkowy wysiłek |
| Marketing Rynek docelowy | masowy | masowy | segment | koncentracja na małym segmencie |
| Marketing Produkt | typowy ale dobrej jakości | wyróżniony, zróżnicowany względem konkurencji | bardzo zróżnicowany, R & D | wyjątkowo
zróżnicowany o wysokiej jakości, R & D |
| Marketing Cena | uregulowana przez rynek | dopasowana do rynku | zmienna | wysoka |
| Marketing Promocja | promocja w miejscu sprzedaży | reklama, która kreuje wizerunek produktu | sprzedaż osobista | sprzedaż silnie spersonalizowana |
| Marketing Dystrybucja | intensywna, wszędzie | intensywna, istotna rola zarządzania siecią sprzedaży | selektywna, istotna rola handlowców | specyficzna |
| ||||||||||
|
1. Związane z rynkiem - orientacja HANDLOWA Strategia stosowana przez firmy o dobrze rozwiniętych umiejętnościach handlowych.
Strategia częściej stosowana dla produktów przemysłowych. Zazwyczaj bazuje na wysokiej jakości produktu.
|
|
| ||