Powrót Home 1 strona       Forum | Zarządzanie | Eksport | Linki | Autorzy       Napisz do nas Kontakt     Szukaj w Exporterze.pl Szukaj
« Marketing
· Handlowiec - cechy
· Jak telefonować ?
· Lobbing
· Marketing - online
· MIX informacyjny
· Oferta
· Produkt - wstęp
· Produkt - cykl życia
· Sposoby promocji

  Marketing MIX - oferta handlowa  

Jak opracować skuteczną ofertę handlową?

Nadawca

 
-> Przed przystąpieniem do pisania oferty, staraj się ją gruntownie przemyśleć.

-> Staraj się być godnym zaufania, powołując się na fakty i analizy.

-> Pisz w sposób przyjazny, grzeczny, serdeczny.


Adresat

 
-> Czy dobrze zastanowiłeś się kim jest adresat Twojej oferty.

-> W liście pisz o adresacie i jego potrzebach. To co interesuje najbardziej Twojego adresata to ON SAM.

-> Wskaż klientowi co powinien robić i jak powinien to robić.

-> Możesz przewidzieć karę dla tych co nie działają natychmiast.

-> Wysyłaj listy do różnych osób z danej firmy.


Produkt

 
-> Dbaj o właściwe zaprezentowanie zalet produktu. Przedstaw zaletę szczególną, wyróżniającą Twój produkt od konkurencyjnych.

-> Rozpocznij list od zakomunikowania zalet produktów.

-> Wyraźnie oddziel zalety produktu od jego charakterystyki.

-> Pamiętaj sprzedajesz ofertę nie produkt.


Tekst

 
-> Pamiętaj, że żaden tekst nie jest zbyt długi jeśli interesuje czytającego. Natomiast jedno zdanie może być długie jeśli nie jest interesujące.

-> Najważniejsze zdania to PIERWSZE i OSTATNIE. W pierwszym zdaniu zaskocz klienta główną zaletą Twojego produktu.

-> Używaj prostego języka, zdań do dziesięciu słów. W paragrafie przedstawiaj tylko jedną ideę. Zdania powinny być adekwatne do poziomu czytającego.

-> Dbaj by zdania, paragrafy nawiązywały do siebie.

-> Używaj wyrażeń łączących: i, ponad to, zważywszy, ...

-> Używaj słów magicznych: gwarancja, nowość, gratis, teraz, korzyść, łatwy, próba, dzisiaj, ...

-> Używaj słów i wyrażeń pozytywnych.

-> List ma formę osobistą gdy ma datę, paragrafy, podziękowania, podpis.

-> Tekst oferty powinien przypominać "dialog", nie monolog.

-> Sprawdź harmonię pomiędzy różnymi elementami Twojej oferty.

-> Przedkładaj konkret nad abstrakcję. Ale odwołuj się bardziej do idei, ilustrując je faktami, przykładami, niż rozsądku klienta. Staraj się odwoływać do obrazów już istniejących w umyśle klienta.

-> Podawaj zalety produktów w kolejności interesującej klienta nie Ciebie.

-> Używaj słów, wyrażeń mających znaczenie dla klienta, poruszających jego emocje.

-> Pamiętaj sprzedajesz ofertę nie produkt.



Home 1 strona               Powrót Powrót               Góra strony Góra strony               Adres - Telefon - Faks - E-mail Napisz do nas