 |  |
Badania naukowe niezbicie dowodzą, że wprowadzenie formalnego procesu zarządzania firmą daje lepsze rezultaty od zarządzania opartego na doświadczeniu i intuicji [ ok. dwukrotny wzrost sprzedaży i pięciokrotny przyrost dochodu na akcję ]. Sformalizowany system zarządzania firmą, prowadzony systematycznie, lepiej przygotowuje dyrekcję do podejmowania decyzji, niż zarządzanie oparte na intuicji i doświadczeniu. |
Strategia jednostki strategicznej [ aktywności ]
Jednostka strategiczna jest podstawowym ogniwem w firmie, dla którego opracowujemy strategię rozwoju. Jednostka strategiczna, ze swoją wydzielona misją, działa w segmencie branży przedsiębiorstwa zdefiniowanym przez 4 podstawowe wielkości:
- produkt złożony z dóbr i usług, będący na określonym etapie cyklu życia produktu
- potrzeby klientów
- grupa klientów
- przewaga konkurencyjna.
Określając strategię rozwoju jednostki strategicznej w przedsiębiorstwie należy przeprowadzić analizę konkurencji w części branży usytuowanej najbliżej badanej aktywności.
W jednostce strategicznej należy wyodrębnić działania powiązane z innymi jednostkami strategicznymi przedsiębiorstwa.