Powrót | 1 strona Forum | Zarządzanie | Eksport | Linki | Autorzy Kontakt Szukaj |
|
Marketing |
« | Eksport |
· | Badania rynku |
· | Cena |
· | Dystrybucja |
· | Promocja |
· | Plan marketingowy |
· | Różnice kulturowe |
· | Porównanie cech biznesmenów w różnych krajach |
· | Targi |
Różnice kulturowe. |
|
||||
Obyczaje, które mogą zdziwić: |
Często decyzja zamiast być podjęta jednoosobowo dyskutowana jest pomiędzy kilkoma osobami, co znacznie przedłuża rozmowy. |
Osobiste kontakty mają duże znaczenie. Regułą jest, że przed zawarciem transakcji trzeba spotkać klienta na gruncie oficjalnym wiele razy, by w ten sposób stopniowo pogłębiać wzajemne zaufanie, które umożliwi zamknięcie kontraktu. |
Tytuły i stanowiska zajmowane w firmie odzwierciedlają znaczenie danej osoby. |
W wielu kulturach niegrzecznie jest odpowiedzieć "nie", pomimo, że tak myślimy. |
Rozmowy negocjacyjne są często prowadzone wieczorem. |
W niektórych krajach przywiązuje się dużą wagę do dobrych manier przy stole. Należy dołożyć wszelkich starań by respektować lokalne maniery. |
Sposób ubierania się jest postrzegany jako marka twojej pozycji społecznej. Może on determinować stopień respektu z jakim będziesz traktowany, jak również twoja firma. |
Przystosowanie się do innej kultury: |
Pomimo, że angielski staje się uniwersalnym językiem handlowym, warto dołożyć starań by w pewnym stopniu poznać język kraju eksportu. Jeżeli jest to niemożliwe warto skorzystać z dobrego tłumacza. |
Warto poznać i stosować miejscowy sposób pozdrawiania. Poszczególne gesty mogą mieć inne znaczenia w zależności od kultury. |
Należy zachęcać osoby spotkane w kraju eksportu, do mówienia o jego historii. Zazwyczaj znaczy ona wiele dla tych osób. |
Należy omijać tematy polityczne i religijne. Gdy jest to trudne trzeba starać się być neutralnym. |
Nie wolno krytykować metod pracy w odwiedzanym kraju. Lepiej jest podkreślać rolę jaką może odegrać technologia w jego rozwoju. |
Kierując innymi trzeba być cierpliwym. Ludzi należy zachęcać i im pomagać. |
Konflikty trzeba rozwiązywać grzecznie. W przeciwnym razie trudności we współpracy będą narastać. |
Wracając z podróży warto przekazać swoje doświadczenie kolegom, którzy będą pracowali za granicą.
1 strona Powrót Góra strony Napisz do nas |