Powrót Home 1 strona       Forum | Zarządzanie | Eksport | Linki | Autorzy       Napisz do nas Kontakt     Szukaj w Exporterze.pl Szukaj
Marketing
« Eksport
· Badania rynku
· Cena
· Dystrybucja
· Promocja
· Plan marketingowy
· Różnice kulturowe  »
· Targi

  Targi.  

->  Targi i ekspozycje handlowe


Korzyści

Uczestnictwo w targach powinno być częścią precyzyjnie określonej strategii handlowej, opartej na potrzebach i środkach firmy. Prezentacja dobrze dobranego produktu na właściwych targach może stanowić początek aktywności handlowej na rynkach zagranicznych.

Głównym celem targów jest zaprezentowanie produktu szerokiej lub wyspecjalizowanej grupie klientów. Targi umożliwiają również : szybka analizę potrzeb rynku i ocenę reakcji klientów jakie wzbudza produkt. Reakcję klientów, po przeprowadzeniu dokładnej analizy, należy przetworzyć na wielkość sprzedaży i ewentualnie zmodyfikować produkt, w celu powiększenia jego wartości rynkowej. Wielu producentów wykorzystuje targi do spotkania się i pozyskania agentów handlowych oraz dystrybutorów.

Targi umożliwiają również poznanie oferty konkurentów : produktcenyopakowaniesposoby sprzedażystosowane środki promocji.

Jak wybrać targi ?

Wyróżniamy trzy rodzaje targów i ekspozycji :

  1. Targi generalne : otwarte dla szerokiej publiczności, zazwyczaj organizowane są pod określonym tematem lub prezentują wyroby określonego kraju.
  2. Targi specjalistyczne : przeznaczone dla biznesmenów z określonej branży.
  3. Ekspozycja "solo" : stanowi zazwyczaj prezentację wyrobów określonego kraju, bądź prezentację, np. w sali hotelu, wyrobów określonej firmy.

Biura Radców Handlowych ( obecne WEH'y ) dysponują wykazem organizowanych w danym kraju targów. Kampanie lotnicze, szczególnie Lufthansa, posiadają repertuary targów organizowanych na całym świecie.

Przed uczestnictwem w targach, szczególnie gdy sami je finansujecie , należy sobie odpowiedzieć na następujące pytania :

Jak przygotować się do targów ?

Należy wybrać osobę organizującą uczestnictwo w targach i odpowiedzialną za :

Jak sprzedawać na targach ?

Głównym celem targów jest spotkanie potencjalnych klientów. Ponieważ czas targów jest ograniczony, na targach należy stosować specyficzne formy sprzedaży i ściśle kontrolować czas rozmów z odwiedzającymi. Przede wszystkim należy :

Powinności wyjeżdżającego

Co robić po targach ?

Na bieżąco robić notatki z rozmów. Korzystając z pobytu w danym kraju, po zakończeniu targów należy odwiedzić firmy potencjalnych klientów. Po przybyciu do własnej firmy należy zrealizować prośby osób, które odwiedziły nasze stanowisko i podziękować osobom, z którymi rozmawialiśmy. Należy również określić rentowność inwestycji w targi.

Czego nie wolno zapomnieć ?

Stwórz solidna ekipę targową, minimum 4 osoby, i zmontujcie swoje stanowisko jeden raz przed wyjazdem.


Przed wyjazdem na targi uzyskajcie maksimum informacji o kraju i interesującym Was rynku. Korzystajcie z BRH.


Przed wystawieniem stoiska na targach należy, rok wcześniej, odwiedzić targi w charakterze zwiedzającego.


W miarę możliwości trzeba korzystać z ekspozycji rządowych.


W celu przyciągnięcia potencjalnych klientów należy gustownie ożywić ekspozycję.


Pomyśl czy dla twojego produktu prezentacja na targach jest najlepszym rozwiązaniem.


Rozpoczęte na targach rozmowy kontynuuj po zakończeniu targów.



Home 1 strona               Powrót Powrót               Góra strony Góra strony               Adres - Telefon - Faks - E-mail Napisz do nas