Powrót Home 1 strona       Forum | Zarządzanie | Eksport | Linki | Autorzy       Napisz do nas Kontakt     Szukaj w Exporterze.pl Szukaj
« Marketing
· Badania rynku
· Pozycjonowanie
· Prognoza popytu
· Rynek
· Segmentacja

  Rynek - badanie rynku  
Dane potrzebne do analizy rynku:

Badania

Rynku

Etapy badań marketingowych
Planowanie wstępne
Bardzo ważna faza badań, ponieważ pozostałe etapy są realizowane zgodnie z opracowanym planem. Menadżer z firmy i badający opracowują plan wspólnie. Badający powinien dobrze rozumieć wymagany przez menadżera stopień precyzji i pewności wykonywanych badań. Ustalamy czas, budżet i stopień poufności badań. Możemy rozróżnić trzy rodzaje badań:
Przygotowanie planu badań
Plan badań opisuje w jaki sposób mają być osiągnięte cele badań. Określa również cele, budżet, kalendarz pracy. Plan określa:

Weryfikacja planu badań
Pytania, które powinien postawić sobie menadżer:
Wybór sposobu zbierania danych i grupy badanych osób.

Zbieranie, transformacja i analiza danych.

Opracowanie raportu.



Badania

Rynku

Co warto wiedzieć?


Do opracowania strategii marketingowej firma powinna posiadać jasne i precyzyjne dane odnośnie klientów i konkurencji. Kluczowe pytania brzmią:


Home 1 strona               Powrót Powrót               Góra strony Góra strony               Adres - Telefon - Faks - E-mail Napisz do nas