Powrót Home 1 strona       Forum | Zarządzanie | Eksport | Linki | Autorzy       Napisz do nas Kontakt     Szukaj w Exporterze.pl Szukaj
Witam na blogu
Kreatywny pracownik
Blog Exportera

Stawiajmy na zabawę i wartości


Odpowiedzi   -   Wyslij odpowiedz   -   Powrót - wszystkie wiadomości

Wyslal/a Krzysztof Drupka dnia: Marzec 14, 2013 o 09:24:33:

Stawiajmy na zabawę i wartości !

Model hierarchii potrzeb Maslowa działa dla ludzi, firm i społeczeństw. Potrzeby wyższego rzędu możemy zaspakajać, gdy potrzeby niższego rzędu zostały już zaspokojone. Przykładowo, mieszkańcy państw, w których potrzeba bezpieczeństwa nie została zaspokojona, jeszcze nie myślą o poszukiwaniu sensu w życiu, związanego z realizacją osobistych pragnień.

Potrzeby Maslowa

Różne etapy rozwoju

Stany Zjednoczone i kraje Europy Zachodniej są na innym etapie rozwoju niż Polska. To jest oczywiste. Od połowy XVIII wieku w państwach zachodnich przebiegał przyśpieszony, spektakularny rozwój gospodarczy. Trwał on nieustannie do lat osiemdziesiątych XX wieku. Państwa te zgromadziły ogromne bogactwa, a ich obywatele żyją na poziomie ekonomicznym trudnym do wyobrażenia dla większości mieszkańców Ziemi. Polska w tym czasie przechodziła zabory, dwie straszne wojny, komunizm i jest krajem zdecydowanie biedniejszym. Ciężką pracą nadrabiamy zaległości.

Kultura firm

Kultura firm zazwyczaj odpowiada rozwojowi społeczeństwa. Ogólne poczucie bezpieczeństwa w krajach zachodnich pozwala, w naturalny sposób, wprowadzać do firm kulturę zabawy i wartości. W biedniejszej Polsce dominują kultury korporacyjne narzekania i rywalizacji. Kultura zabawy i wartości ułatwia samorealizację pracownikom. Przejawia się to w wypowiedziach młodych polskich emigrantów „robię to co lubię i jeszcze mi za to dobrze płacą”. W polskich firmach takie odczucia spotykamy rzadziej.

Przewaga konkurencyjna

Organiczne warunki pracy, towarzyszące kulturze zabawy i wartości, dają firmom zachodnim przewagę konkurencyjną na globalnym rynku. Firmy czerpią ją z zaangażowania i kreatywności pracowników. Kultura narzekania i rywalizacji zabija kreatywność i innowacyjność.

Menedżerowie polskich firm, chcąc wejść na globalny rynek, powinni wprowadzać do firm kulturą zabawy lub wartości.

Proces ten musi przebiegać w formie świadomego projektu, ponieważ na tym etapie rozwoju Polski samoistnie się nie wyłoni. W firmach zachodnich w Polsce można zobaczyć bilard lub stół z piłkarzami. Są i takie co mają elektroniczną perkusję. Nie wiem po co?

Polacy są wspaniali. Stawiajmy na zabawę i wartości =)

Przeczytaj również:

Krzysztof Drupka


    Tweetnij

Prześlij wypowiedź

Nazwisko: *
E-Mail:

Temat:

Wiadomosc: *



Odpowiedzi   -   Wyślij odpowiedź   -   Powrót - wszystkie wiadomości

Home 1 strona               Powrót Powrót               Góra strony Góra strony               Adres - Telefon - Faks - E-mail Napisz do nas