Powrót Home 1 strona       Forum | Zarządzanie | Eksport | Linki | Autorzy       Napisz do nas Kontakt     Szukaj w Exporterze.pl Szukaj
« Strategia
· Co analizować?
· Komunikacja
· Kontrola
· Kultura
· M. Porter 1
· Wykonanie strategii

  Firma - opracowanie strategii  



Rozpoznania trendów przyszłości
Opracowujący analizę strategiczną firmy powinien posiadać umiejętność rozpoznania relacji pomiędzy zmiennymi rynku jak: potrzeby klientów, zamówienia klientów, konkurencja i jej produkty, a własną firmą i jej zdolnością zaspokojenia potrzeb klientów.

Umiejętność analizy polegająca na stałym przechodzeniu od konkretów do abstrakcji i odwrotnie, cechuje dobrego stratega. W ten sposób można trafnie określić kierunki zmian we własnej firmie.


Określenie kierunków zmian
    Wymaga umiejętności:
  • właściwego rozpoznania trendów wyłaniających się w danej profesji.
  • kreatywnego i inteligentnego kojarzenia zmiennych rynku w celu: przygotowania firmy na sytuacje nieprzewidywalne i szybkiego wychwytywania okazji do zwiększania konkurencyjności firmy.
Trzeba podkreślić, że zmiany we współczesnej firmie przebiegają w znacznie większej ilości kierunków niż dawniej. Wiele z tych kierunków ma charakter niematerialny jak: jakość, czy sposób podejmowania decyzji przez kierownictwo.


Opracowanie strategii zmian
Opracowywanie strategii firmy jest procesem intelektualnym i kreatywnym. Można powiedzieć, że opracowanie dobrej strategii jest sztuką.


Wdrożenie wypracowanej strategii
Działania, które nie są rezultatem strukturalnego przemyślenia nie maja zazwyczaj celu. Są bezowocne podobnie jak doskonałe strategie nie wdrożone w życie. Zarządzanie strategiczne wymaga zatem połączenia struktury i dynamizmu.
Kompetencje kierownictwa

Współczesna firma nastawiona jest na maksymalizacje zysku i minimalizacje ryzyka, co powoduje, że kierownictwo wynagradzane jest według wymiernych korzyści dla firmy.

Problem jest fakt, że kierownictwo średniego i wyższego szczebla zazwyczaj nie jest wykształcone w kierunku zarządzania strategicznego i nie doskonali myślenia strategicznego w miarę awansu.

Stwarzanie i stymulowanie okazji do myślenia strategicznego w firmie jest istotne w sterowaniu rozwojem kadr firmy.


Home 1 strona               Powrót Powrót               Góra strony Góra strony               Adres - Telefon - Faks - E-mail Napisz do nas