Powrót | 1 strona Forum | Zarządzanie | Eksport | Linki | Autorzy Kontakt Szukaj |
|
« | Strategia |
· | Co analizować? |
· | Komunikacja |
· | Kontrola |
· | Kultura |
· | M. Porter 1 |
· | Wykonanie strategii |
Firma - co analizować? |
Na poziomie przedsiębiorstwa: | |||
Portfel jednostek strategicznych Analizie warto poddać dwa zagadnienia:
| |||
Logikę profesji Określa ona kluczowe czynniki prowadzące do osiągnięcia długookresowej rentowności w branży. Istotne pytania brzmią:
Nacisk położony na dobre zrozumienie logiki profesji, w stylu zarządzania firmą, zmniejszył ilość niepowodzeń podczas wchodzenia firm w nowe, dochodowe branże działalności [ dywersyfikacja ]. | |||
Rentowność jednostek strategicznych. |
Na poziomie jednostek strategicznych: | |||
Kierunki rozwoju w których mają zmierzać interesy firmy. Konkretne punkty na tej drodze stanowią cele firmy, mierzone; zyskiem, udziałem w rynku, wartością produktów postrzeganą przez klientów.
| |||
Efektywność zewnętrzna Udział w rynku mówi o stopniu zaspakajania potrzeb klientów. Umiejętność wchodzenia w nowe branże określa profesjonalizm i ekspansywność firmy.
| |||
Efektywność wewnętrzna mówi w jaki sposób jednostka wykorzystuje przyznany jej kapitał i jak rozwija swoją produktywność.
| |||
Zarządzanie strategiczne Analiza odpowiada na pytanie w jakim stopniu został wdrożony w firmie styl zarządzania strategicznego.
|
1 strona Powrót Góra strony Napisz do nas |