 |
Logikę profesji
Określa ona kluczowe czynniki prowadzące do osiągnięcia długookresowej rentowności w branży. Istotne pytania brzmią:
- Jaka jest struktura potrzeb klienta, powodująca zamówienia produktów firmy?
- Jakie elementy produktu decydują o jego sukcesie rynkowym oraz rola czynników nieracjonalnych?
- Jaka jest struktura profesji: dostawcy, kupujący, konkurencja, substytuty, wpływy rządu i lokalnych autorytetów, nowe firmy, likwidowane firmy?
- Jakie są bariery wejścia i wyjścia z rynku?
- Jakie są kluczowe elementy sukcesu w analizowanej branży?
Szybkie awanse w firmie powodują, że kierownicy często nie rozumieją logiki profesji, w której działają, co utrudnia skuteczne zarządzanie.
Nacisk położony na dobre zrozumienie logiki profesji, w stylu zarządzania firmą, zmniejszył ilość niepowodzeń podczas wchodzenia firm w nowe, dochodowe branże działalności [ dywersyfikacja ].
|