Powrót Home 1 strona       Forum | Zarządzanie | Eksport | Linki | Autorzy       Napisz do nas Kontakt     Szukaj w Exporterze.pl Szukaj


  Kierunki rozwoju firmy w Internecie.  
Spis treści
 
Kierunki rozwoju firmy w Internecie.
SUN ocenia przyszłość Internetu
ASP
Rynki elektroniczne
Vertele


Kierunki rozwoju firmy w Internecie.   
Sprzedaż produktów i usług

Internet umożliwia doskonała prezentację wyrobów. Formularze umożliwiają złożenie zamówienia, a nowoczesne systemy informatyczne bezpieczną płatność.

Szukanie dostawców

Bazy dany firm w Internecie zdecydowanie ułatwiają znalezienie najlepszych dostawców.

Budowanie wizerunku przedsiębiorstwa

Internet umożliwia budowanie pożądanego wizerunku firmy.

Oszczędność czasu i pieniędzy

Błyskawiczna korespondencja bez drukowania i znaczków.

Lepsza obsługa klientów

E-banki umożliwiają błyskawiczne regulowanie płatności.
Np. tworząc na stronach FAQ lepiej informujemy klientów.

Sieć Internetowa, Intranet

Sieci, wspomagane relacyjnymi bazami danych, umożliwiają wspólne użytkowanie informacji.

Poszukiwanie informacji

Bez większej przesady można powiedzieć, że w Internecie są wszystkie informacje.

Rozwój horyzontów myślenia

Choćby nawet przez możliwość komunikacji z ludźmi z całego świata.



Sun Microsystems   
PROGNOZY

  1. W przyszłości większość aplikacji będzie miała charakter sieciowy, aplikacje będą pisane dla sieci.
  2. PC zostaną zastąpione przez niewielkie urządzenia o jednej funkcji.
  3. Portale skierowane obecnie na rynek konsumencki zostaną zdominowane przez portale biznesowe, dzięki którym przedsiębiorstwa będą przeprowadzały transakcje ze swoimi klientami ( E*TRADE, E*Bay ).
  4. Ekstranet i Intranet połączą się.
  5. Dzisiejsze "wysoko wydajne" przetwarzanie stanie się tanie i szeroko dostępne. Podstawą dla tej transformacji stanie się analiza, w czasie rzeczywistym, łańcucha wartości przedsiębiorstwa.
  6. Powstaną nowi dostawcy usług sieciowych.
  7. Prostota nowych urządzeń będzie przyciągać nowych użytkowników.
      Co robić ?    
1 Należy myśleć o usługach a nie aplikacjach.
2 Myślmy o portalach jako podstawie dla usług.
3 Udoskonalajmy rozwiązania portalowe by obsługiwały stare i nowe systemy.
4 Optymalizujmy strukturę pod względem skalowalności i przejrzystości.





ASP - Application Service Provider   
CECHY

Model ASP polega na udostępnianiu aplikacji klientom przez Internet. Korzystanie z ASP powinno obniżyć koszty informatyzacji firmy. Firmy liczą również na większą wiedzę dostawcy o specyfice firmy odbiorcy oraz szerszy zakres dostarczanych usług. Dodatkowe korzyści usługobiorcy to: duża wydajność, zwiększone bezpieczeństwo i niezawodność oraz skrócenie czasu modyfikacji aplikacji.
W ramach leasingu aplikacji firmy zawierają umowy z usługodawcami ASP, co umożliwia im dostęp do aplikacji biznesowych przy pomocy przeglądarki sieciowej, za pośrednictwem Internetu. W modelu ASP oprogramowanie i dane są zarządzane przez usługodawców na swoich serwerach. W pierwszej kolejności rynek będzie dotyczył aplikacji łączących firmę z klientami i dostawcami, a w drugiej finansów wewnętrznych, etc ...

Rynek ASP wpłynie na rynek producentów oprogramowania, firm ISP, producentów sprzętu i infrastruktury.



Rynki elektroniczne   
Wstęp

Uważa się, że rynki elektroniczne zrewolucjonizują wiele branż gospodarczych. Proces ten nastąpi w branżach lokalnych i globalnych. Rynki elektroniczne można podzielić na:
  • Niezależne
    Altra Energy Technologies, Inc, Ventro Corporation, CheMatch.com, SciQuest.com, PlasticsNet.com, Covisint, Ehitex.com, Rubbernetwork.com, Exostar
  • COBAM
    prowadzone przez konsorcja firm tradycyjnych "Consortium of Brick And Mortars"
Handel Business to Business jest o wiele bardziej złożony od sprzedaży detalicznej. W handlu B2B istnieje zatem znacznie większa możliwość racjonalizacji procesów biznesowych, a zatem obniżenia kosztów firmy.

Elektroniczna platforma sprzedaży

Wdrażaniem elektronicznej platformy sprzedaży, czyli oprogramowania, w konkretnej firmie zajmują się integratorzy. Dobra platforma sprzedaży:
  • zarządza katalogiem produktów,
  • obsługuje zamówienia,
  • zapewnia bezpieczeństwo transakcji,
  • integruje system sprzedaży z systemami wewnątrz firmy i rynkami elektronicznymi,
  • konfiguruje oferowane produkty i dynamicznie określa ich ceny,
  • personalizuje transakcje w oparciu o życzenia klienta i historię zakupów,
  • analizuje zawarte transakcje.
Producenci platform to: Art Technology Group, Broadvision, IBM, Intershop, Interworld, Microsoft, OpenMarket i Vignette oraz SAP i Oracle.

Procesy biznesowe w firmie i Internet

Wprowadzenie Internetu do firmy ma na celu zdobycie przewagi konkurencyjnej. Wdrażając Internet w proces sprzedaży firmy należy ocenić dopasowanie istniejących procesów biznesowych do sprzedaży internetowej. Ułatwi to terminowe wywiązywanie się z internetowych zamówień. W tym celu trzeba wykonać mapę procesu obsługi klienta w firmie i ocenić jego zgranie ze sprzedażą elektroniczną.
Wykonanie i analizę procesu biznesowego wspomagają specjalistyczne programy. Gdy zakres zmian w firmie jest szeroki i proces jest złożony dużej ilości map powinniśmy wykonać architekturę procesów. Wykonanie architektury, czyli zakreślenie ogólnego układu i określenie powiązań poszczególnych map, ułatwiają modele referencyjne. Modele referencyjne (szablony) stanowiące źródło inspiracji mogą być ogólne albo branżowe. Dobry model referencyjny, Process Classification Framework, został opracowany przez APQC - International Benchmarking Clearinghouse, we współpracy z firmami z różnych branż oraz firmą konsultingową Arthur Andersen.



Vertale   
CECHY

  • Skupione wokół określonego tematu.
  • Oferują usługi związane z daną branżą.
  • Ułatwiają kojarzenie kontrahentów.
  • Ułatwiają zawieranie transakcji handlowych, kredytowanie transakcji.
  • E-commerce to przyszłość vortali i ich cecha wyróżniająca.
  • Vortale składają się z wirtualnych komun skupionych wokół określonych tematów, branży, zagadnienia. Informacje z branży są niezwykle szerokie; od powszechnie znanych, do niezwykle szczegółowych. Obejmują one wykaz stron firm z danej branży, bieżące wiadomości branżowe, kalendarze wydarzeń, wyniki badań, analizy statystyki, ... Uczestnicy komuny znają się uczestnicząc w problemowych grupach dyskusyjnych.
  • Wirtualne aukcje i giełdy umożliwiające firmom dokonywanie transakcji online z wieloma partnerami jednocześnie. Opłata następuje w chwili dokonania transakcji. Klienci są automatycznie informowani o nowych ofertach.
  • Wejście do komuny, w określonym vortalu, podlega selekcji.
  • Vortale są efektywnym medium dla internetowych reklamodawców, szczególnie w reklamie niskobudżetowej. Umożliwiają one skuteczne ukierunkowanie kompani na określony profil użytkownika oraz łatwe do niego dotarcie. Internetową kampanię vertalu warto kierować na firmy reklamowe.



Home 1 strona               Powrót Powrót               Góra strony Góra strony               Adres - Telefon - Faks - E-mail Napisz do nas