| Aukcje online |
Aukcje online cieszą się wśród użytkowników sieci ogromna popularnością. Można na nich sprzedać lub kupić prawie wszystko: od drobnych przedmiotów po luksusowy dom. Są również aukcje online wyspecjalizowane np. w znaczkach lub winie.
Aukcje online funkcjonują prosto:
- Sprzedający wysyła krótka reklamę produktu ze zdjęciem i cena wyjściową.
- Kupujący widząc aktualną cenę wciska przycisk na stronie i podaje własną cenę.
- Każdy towar ma swój zegar określający czas licytacji. Gdy czas minie program wybiera najwyższą propozycję cenową i powiadamia kupującego.
Wówczas kupujący i sprzedający kontaktują się ze sobą pocztą e-mail. Płatność zazwyczaj następuje czekiem lub przekazem. Niektóre aukcje pośredniczą w realizacji płatności.
W sieci są wyszukiwarki, które po wpisaniu przedmiotu podają wykaz aukcji, na których jest on dostępny: linki -> aukcje online ...
| Jak kupować bezpiecznie? |
- kupuj w sklepach renomowanych. Zadzwoń do sklepu i spisz adres firmy, która sklep prowadzi.
- poznaj dokładnie zasady sprzedaży. Zastanów się czy są klarowne.
- sprawdź zasady gwarancji udzielanych przez sklep.
- gdy masz wątpliwości wybierz opcje zapłaty przy odbiorze towaru.
- nie powierzaj nikomu swojego identyfikatora i hasła dostępu do sklepu.
- unikaj sklepów, które wymagają podania informacji nie związanych z transakcją.
- po zapłacie upewnij się, że skasowałeś dane o swojej karcie kredytowej.
| Jak sprzedawać skutecznie? |
- Opracuj właściwy projekt sklepu z wirtualnymi półkami, z dobrym systemem nawigacji, ułatwiającym klientowi szybkie wyszukanie produktu i mechanizmem realizacji transakcji.
- Pamiętaj, ze 5% potencjalnych klientów sklepu trafia do niego w celu zakupu, a 95% w celu uzyskania informacji o produkcie.
- Klienci lubią mechanizm umożliwiający porównanie wielu ofert jednocześnie.
- Zamieść w sklepie dużo informacji na swój temat, jak również wyczerpującą ilość informacji o oferowanych produktach. W niektórych, efektywnie działających sklepach, część informacyjna zajmuje 50 % informacji w sklepie.
- Zadbaj o niższy poziom cen niż w sprzedaży tradycyjnej, jak najszerszą gamę produktów oraz szybka ich dostawę.
- Zadbaj o łatwość składania zamówień i bezpieczeństwo danych osobowych klientów.
- Stwórz przyjazną możliwość zadawania pytań natury technicznej, dotyczących kupowanego sprzętu i ułatwiających podjęcie decyzji. W przypadku niewłaściwego doboru sprzętu przez klienta, upewnij się czy klient rzeczywiście życzy sobie takiej konfiguracji.
- Mniejsze sklepy powinny szukać miejsca w dużych wirtualnych domach towarowych ( mall ).
| Telepraca |
Telecomuting, telework czyli po polsku TELEPRACA zaczynają być nowa formą zatrudniania pracowników. Polega ona na wykorzystaniu współczesnych technik informatycznych do wykonywania pracy w dowolnej odległości od miejsca firmy pracodawcy.
Telepraca może odbywać się w:
- domu pracownika,
- w telecentrach organizowanych w pobliżu miejsca zamieszkania telepracowników,
- w telechatkach, które powstały w Skandynawii na obszarach wiejskich. Ułatwiają one lokalnym społecznościom znalezienie pracy, jak również pełnia rolę edukacyjną.
Z badań wynika, że produktywność osób pracujących w domu poprawiła się średnio o 15% , a pracujących w telecentrach o 30%.
Władze Unii Europejskiej uznały, że telepraca obok telehandlu i telekooperacji stanowią kluczowe zastosowania nowoczesnych technologii.
Zalety telepracy:
- oszczędność czasu i pieniędzy spowodowana brakiem dojazdu do pracy,
- elastyczność miejsca i czasu pracy,
- większa produktywność pracownika,
- zmniejszenie zwolnień chorobowych,
- oszczędność powierzchni biurowej,
- praca dla niepełnosprawnych,
- pracownicy lubią telepracę i niechętnie zmieniają pracodawcę.
- możliwość zatrudnienia w rejonach o większym bezrobociu.
Wady telepracy:
- pracodawca często musi sfinansować zakup sprzętu komputerowego i pokryć koszty komunikacji z telepracownikiem,
- utrata tożsamości firmy,
- spadek zaangażowania w prace zespołową.
- system trudny dla pracowników o słabej samodyscyplinie,
- dodatkowe koszty, które musi ponieść pracownik.
Telepraca - linki
Jedną z form wykorzystania telepracy jest PRZEDSIĘBIORSTWO WIRTUALNE.
Przedsiębiorstwo wirtualne jest zgrupowaniem partnerów pracujących ze sobą za pośrednictwem Internetu.
Celem tej współpracy jest produkt wirtualny, zaspakajający specyficzne potrzeby klienta.
Przedsiębiorstwo wirtualne jest złożone z:
- Centrum Strategicznego, które odpowiedzialne jest za:
- kształtowanie strategii globalnej przedsiębiorstwa wirtualnego,
- dobór partnerów centrum i usługodawców,
- pozyskiwanie nowych zleceń,
- organizację pracy członków sieci,
- finansową realizacje zamówień.
- Usługodawców, o specyficznym know - how i skoncentrowanych na funkcjach rzeczowych takich jak: R & D, logistyka, produkcja, marketing, ...
Przedsiębiorstwo wirtualne cechuje:
- elastyczna forma powiązania usługodawcy z centrum strategicznym,
- produkt zaspakajający specyficzne potrzeby klienta,
- znacząca rola zaufania jako czynnika budującego organizację,
- korzyści osiągane przez partnerów są większe niż każdy z członków przedsiębiorstwa mógłby odnieść realizując zamówienie samodzielnie,
- przewaga konkurencyjna jest uzyskiwana dzięki specyficznej wiedzy, elastycznemu budowaniu sieci kontaktów i ciągłemu poszukiwaniu korzystnych segmentów w rynku,
- wirtualne przedsiębiorstwo zatrudnia małą ilość osób, a realizację różnorodnych zamówień zleca licznym usługodawcom.