W poprzednich tekstach, wyszczególnionych na dole strony, podkreślałem potrzebę wytyczenia kierunku działania firmy i spontanicznego, wypełnionego pomysłami marszu do przodu. Wymaga to połączenia rozważnych analiz z twórczą improwizacją. Czy jesteś gotowy na taki zwrot?
Powrót potęgi Azji
Niestandardowa propozycja spojrzenia na eksport wynika z faktu, że polskie firmy mają przed sobą znak zapytania. Wszystko wskazuje na to, że brak wzrostu gospodarczego w Europie i brak ożywienia w Polsce, potrwa długo. Przyczyną tego jest brak paliwa do rozwoju na naszym kontynencie i odzyskiwanie przez kraje azjatyckie dawnej potęgi, utraconej w XVIII wieku. Pełną wyobraźni politykę praktykują biznesmeni z Niemiec, masowo odwiedzający kontynent azjatycki. Polscy przedsiębiorcy powinni również postawić na twórcze rozwiązania.
Stały kierunek
Względnie stały kierunek działania firmy określa jej serce kompetencji. Potencjał zawarty w pasji, kompetencjach i finansach firmy, jest mądrym wyzwaniem dla pracowników.
W interesie każdej firmy jest dobre poznanie własnego serca kompetencji. Serce kompetencji to charakter firmy. Jest mało prawdopodobne, że w działaniach wykraczających poza ten obszar, firma odniesie sukces na globalnym rynku. Serce kompetencji firmy warto weryfikować w okresie 3 do 5 lat.
Spontaniczne działanie
Wszelkie działania taktyczne, w granicach zakreślonych sercem kompetencji, powinny być: odważne, dynamiczne, kreatywne i radosne. Radość na twarzy dobrze weryfikuje efektywność działań.
Żyjemy w okresie przyśpieszonego procesu ewolucji firm na globalnym rynku. W dynamicznych czasach ten jest mędrcem kto popełnia dużo dopuszczalnych błędów. Pomysłowość, wigor i odpowiedzialność pracowników są gwarantują sukcesu.
Zobacz również
Krzysztof Drupka