Powrót Home 1 strona       Forum | Zarządzanie | Eksport | Linki | Autorzy       Napisz do nas Kontakt     Szukaj w Exporterze.pl Szukaj
« Eksport
« Unia Europejska
« MŚP
· Artykuły
· Informacje
« Informacje archiwum
· Przewodnik po Unii
· Aktualności krajowe
· Top www
· Informacje branżowe

  Wybrana informacja - archiwum  

Powrót

:: TaiwanEksport
     2005 :: Wzrasta wymiana handlowa Polski z Tajwanem

Taiwan

Z roku na rok wzrasta wymiana handlowa Polski z Tajwanem. W ciągu 11 miesięcy 2004 roku import Polski z Tajwanu wyniósł ok. 727 mln dolarów wobec niecałych 504 mln USD w analogicznym okresie 2003 roku, zaś eksport z Polski odpowiednio 66 mln dolarów wobec 48 mln dolarów - wynika z danych resortu gospodarki.

W poniedziałek w Warszawie przedstawiciele 53 firm z Tajwanu uczestniczyli w rozmowach handlowych z polskimi biznesmenami. Tajwańscy przedsiębiorcy planują inwestycje w Polsce m.in. budowę fabryki komputerów i fabryki opakowań. Ich zdaniem, działania te przyczynią się do dalszego wzrostu wzajemnych obrotów handlowych.

Takie misje handlowe odbywają się dwa razy do roku i cieszą się sporym zainteresowaniem obu stron - poinformowała w poniedziałek Marta Gos z tajwańskiego centrum handlowego TAITRA.

Jak wyjaśniła, podczas misji odbywa się około 500 spotkań. Tajwańskie firmy udzielają informacji i prezentują próbki swoich wyrobów. Tym razem były to m.in. części wyposażenia samochodów, okulary słoneczne, materiały obiciowe, zamki, wyroby ze stali nierdzewnej, łyżwy, zegary itp.

Uczestniczyłem już w wielu podobnych misjach. Umożliwiają one przede wszystkim poznanie się klienta z producentem, następuje wymiana zdań, czym jest zainteresowany polski odbiorca, co jest nowością - powiedział szef firmy handlowej Pol-Orient Jerzy Zaremba.

Dyrektor Centrum Ekonomicznego i Kulturalnego z Tajpei w Polsce Nicolas Hsu jest przekonany, że produkty wytwarzane przez tajwańskie firmy są wysokiej jakości, lepsze jakościowo niż chińskie, ale i droższe. Za to firmy dają gwarancje na sprzedawane produkty i zapewniają serwis.

Jego zdaniem, atutem Polski są niezbyt wysokie koszty ziemi, budowy obiektu i stosunkowo tania oraz dobrze wykształcona siła robocza.

TAITRA, która jest niedochodową organizacją promującą wymianę handlową na całym świecie, zajmuje się wyszukiwaniem potencjalnych odbiorców i zaprasza ich na spotkania, które często owocują nawiązaniem kontraktów. Polski oddział TAITRY działa od 1998 roku i ma za zadanie informowanie o polskiej gospodarce na Tajwanie i tajwańskiej w Polsce.

Z danych resortu gospodarki wynika, że Polska wysyła do Tajwanu głównie skórę i wyroby ze skóry, wyroby z kamieni szlachetnych i gipsu, wyroby z metali szlachetnych i półszlachetnych oraz obuwie i nakrycia głowy. Z Tajwanu sprowadzamy przede wszystkim materiały włókiennicze, tworzywa sztuczne i z kauczuku oraz produkty mineralne.

05-05-31 PAP

 



Napisz do nas   •  1 strona