|
|
|
|
|
|
Powstanie nowej klasy średniej
W Azji, Europie Centralnej, Ameryce Południowej powstanie klasa średnia. Obecnie w Indiach 50 milionów obywateli zaliczanych jest do średniej klasy. Szacuje się, że w 2025 roku będzie to 580 milionów.
|
|
Cheap brainpower
Świat przechodzi od wykorzystywania "cheap manpower to cheap brainpower". Indie, Chiny, Rosja, "produkują" 14 milionów studentów uniwersyteckich każdego roku. Dzięki technologii będą oni dostępni z każdego zakątka kuli ziemskiej.
|
|
Profesjonalna globalizacja
Umiejętności z zakresu strategii, finansów i marketingu staną się kluczowe do zapewnienia ciągłej ekspansji lokalnych firm na rynkach międzynarodowych.
|
|
Wzrost roli usług
Usługi z zakresu bankowości, transakcji finansowych, relacji między klientami, zarządzania marką, staną się kluczowe w Europie i USA. Ważną usługą będzie również umiejętność integrowania i zarządzania biznesem międzynarodowym.
|
|
Spłaszczenie płac
Różnice w płacach pracowników ulegną spłaszczeniu z proporcji 1 : 20 do 1 : 5.
|
|
Rynki tanich produktów
Wyłoni się rynek tanich produktów z minimalną funkcjonalnością: telefon 10 $, Komputer 100 $, samochód 2500 $ (Tata w Indiach).
|
|
|
|
Kierunek Afryka
Wzrośnie zainteresowanie rejonem Zatoki Perskiej i Afryki. Aktualnie w Afryce działa ponad 800 chińskich firm.
|