Thomas J. Peters jest amerykańskim pisarzem i ekspertem od zarządzania. Jest znany ze swojego bestseleru, napisanego wspólnie z Robertem H. Watermanem, Poszukiwanie doskonałości w biznesie (Search of Excellence). Napisał następujące książki:
- 1982 - In Search of Excellence (co-written with Robert H. Waterman, Jr.)
- 1985 - A Passion for Excellence (co-written with Nancy Austin)
- 1987 - Thriving on Chaos
- 1992 - Liberation Management
- 1993 - The Tom Peters Seminar: Crazy Times Call for Crazy Organizations
- 1994 - The Pursuit of WOW!
- 1997 - The Circle of Innovation: You Can't Shrink Your Way to Greatness
- 1999 - The Brand You50, The Project50 and The Professional Service Firm50
- 2003 - Re-imagine! Business Excellence in a Disruptive Age
- 2005 - Talent
- 2005 - Leadership
- 2005 - Design
- 2005 - Trends
|
Poniżej krótkie sentencje z książek autora. |
- Stawiaj na działanie.
- Ważniejsza jest odważna porażka niż miałki sukces.
- Gotów, pal, cel # gotów, celuj, celuj, celuj, analizuj, kontroluj, celuj i tak bez końca.
- Najlepsze firmy stawiają na ciągłe zmiany.
- Jedyną rzeczą gwarantującą sukces, w dłuższym okresie, jest ciągła zmiana, ciągła innowacja. Zatem twórz wielkie zmiany i osiągaj wielkie sukcesy.
- Połącz elastyczność z precyzją.
- Zadawaj głupie pytania.
- Słuchaj klienta.
- Pracuj na sukces klienta, nie na jego satysfakcję.
- Spełniaj marzenia swojego klienta, oferuj mu rozwiązania, stwórz atmosferę sukcesu.
- Inwestuj czas w rekrutację.
- Zagwarantuj stabilność pracy dla większej części pracowników.
- Wyrzuć nudnych managerów - moderatorów. Przyjmij, że strategia to jest to, co właśnie robimy.
- Oklaskuj liderów. Dbaj o skuteczne przywództwo na każdym poziomie.
- Praktykuj przeźroczyste zarządzanie.
- Dbaj o prostą strukturę firmy. Uprość poziom dyrekcji.
- Personel, sprzedawcy, usługi, dystrybucja - uczyń z nich bohaterów firmy.
- Kochaj wariatów, to oni są źródłem siły, pomysłów, największych sukcesów i kontraktów w twojej firmie.
- Faworyzuj autonomię i innowację.
- Praca z zespołami tworzonymi ad hoc to wprowadzanie adhockracji w firmie.
- Mobilizuj ludzi wokół wartości kluczowej firmy.
- Koncentruj się na tym co robisz najlepiej.
- Wprowadź strategię innowacji. Uczyń innowację sposobem funkcjonowania firmy.
- Rozwijaj zespoły wielofunkcyjne, we wszystkich przejawach rozwoju firmy.
- Bądź maniakiem klienta.