XVI edycja Marketingu międzynarodowego Philipa Cateora ukazała się na Amazonie 28 września 2012 roku. Zdjęcie na okładce, widoczne wyżej, podobnie jak w poprzednich wydaniach, podkreśla rolę talentów i kompetencji każdego pracownika oraz znaczenie odważnych, zdecydowanych, niemal sportowych działań. Proces humanizacji w firmach rozwija się. Po raz pierwszy zobaczyliśmy twarz sportowca.
Oznacza to tworzenie w firmie bukietu talentów, który ułatwi rozwój na wszystkich kontynentach. Nie chodzi o utalentowanych ludzi tylko o osoby, posiadające talenty, których firma potrzebuje. Dla firm i organizacji ważne są specyficzne talenty pracowników, potrzebne do realizacji strategii firmy. Zidentyfikowane talenty łatwo jest nasycić wiedzą.
Może to oznaczać gromadzenie w firmie talentów z różnych kontynentów lub rozmieszczanie oddziałów firmy w różnych częściach globu. Nowoczesne firmy budują wewnętrzna kulturę organizacyjną z uwzględnieniem historii, geografii, języków i religii różnych krajów. Taka kultura uczy szacunku dla odmiennych tradycji i ułatwia miedzynarodowy rozwój firmy. W Chinach i Indiach opuszcza uczelnie kilkaset milionów studentów rocznie. Są to kraje z bogatą tradycją, a młodzi absolwenci mają głód sukcesu. Międzynarodowa kultura firmy umożliwia zdobywanie najlepszych pracowników. W podobnym duchu rozwijają się wydziały handlu zagranicznego oraz znaczące uniwersytety.
Czasy są zmienne, kryzysy niespodziewane, wymuszające szybkie i płynne zwroty. Ociężała struktura może zatonąć. Tylko odważni i otwarci pracownicy, żywo reagujący na okoliczności, będą rozwijali współczesne firmy.
Krzysztof Drupka