Od produktu do marki
W XX wieku w handlu międzynarodowym dominował produkt. Ostra walka na rynkach oraz produkcja konkurencyjnych wyrobów w tych samych zakładach outsourcingowych, wymusiły dominację marki. Marka umożliwia wyróżnienie się spośród konkurentów. Priorytet marki nad produktem jest dla firm "zachodnich" korzystny, ponieważ promocja marki odbywa się po zazwyczaj niższych kosztach obowiązujących w krajach eksportu.
Doświadczenie autentyczności
Wraz z rozwojem technologii i internetu świat znacznie przyśpieszył. Przyspieszyła wymiana ludzi, wiedzy, informacji, technologii i produktów. Ambitne firmy, uczelnie, organizacje by się wyróżnić, w walce na globalnym rynku, stawiają na człowieka. Coraz bardziej liczy się w relacjach doświadczenie autentyczności. W pewnym sensie wracamy do relacji ludzi jak na jedwabnym szlaku.
Wartości oferowane
Doświadczenie autentyczności mierzymy oferowanymi wartościami. Źródła wartości w firmie:
- Podejmowane działania
- Ludzie
- Partnerzy
- Rozwiązania funkcjonalne oraz
- Firma
Krzysztof Drupka