W ostatnich 200 latach Europa i Stany przechodziły okres intensywnego rozkwitu: rolnictwa, przemysłu i wiedzy. Doszliśmy do etapu kiedy produkty konkurencyjne są oparte na tej samej technologii, mają zbliżoną wydajność oraz funkcje. Często produkowane są w tej samej fabryce. Czym zatem firma może się wyróżnić na globalnym rynku. Wierzę, że są to:
- twórcze pomysły oraz
- autentyczność w myśleniu i działaniu pracowników.
Kreatywne myślenie stwarza nowe rozwiązania funkcjonalne i nadaje piękno otoczeniu. Autentyczność trafia do emocji ludzi.
Design
Design jest ważny, ponieważ na wiele wyrobów częściej patrzymy niż ich używamy. Atrakcyjny wygląd nadaje produktom znaczenia, przyciągając uwagę. Ponadto, ładne rzeczy działają lepiej. Ich piękno poprawia sposób naszego myślenia, a w konsekwencji i jakość życia.
Lęk
Kreatywność zabija obawa przed oceną innych. Chcąc zmniejszyć lęk trzeba szybko działać, by móc dotknąć obiekt. Kreatywność to działanie, nie rozważanie.
Prototyp
Tworzenie szybkiego prototypu przyśpiesza myślenie i ułatwia przekazywanie informacji zwrotnych, obniżając prawdopodobieństwo niepowodzenia projektu.
W usługach odpowiednikiem prototypu jest odgrywanie roli, które ułatwia zrozumienie doświadczeń klienta.
Intencja
Kreatywność nie jest działaniem chaotycznym i losowym. Przeciwnie, jest działaniem rozmyślnym i uporządkowanym, wychodzącym z intencji autora. Kreatywność potrzebuje zasad, szczególnie podczas pracy w grupie.
Zaufanie
Przyjazne relacje i wzajemne zaufanie, ułatwiają twórczą zabawę w zespole i podejmowanie kreatywnego ryzyka.
Krzysztof Drupka