W gminach, powiatach i województwach. Nie traćcie czasu. Twórzcie społeczności eksporterów i powiększajcie efektywność działań eksportowych. Pisząc eksporterzy mam na myśli ambitnych pracowników działów eksportu, odpowiedzialnych za sprzedaż na globalnym rynku.
Ale po co mamy tworzyć społeczność eksporterów?
Sieć eksporterów umożliwia dzielenie się wiedzą i doświadczeniem. Transfer wiedzy jest kluczowy. Sieć ułatwia również identyfikację wiedzy, której nam brakuje i znalezienie odpowiedniego specjalisty w kraju lub za granicą.
No ale jak dzielić się wiedzą w konkurencyjnym środowisku?
Nie bójcie się. Dzielenie się zwiększa prestiż firmy, daje satysfakcję i wewnętrzną radość. To działa.
Ważne jest by sieci eksporterów tworzyły duże firmy z własnych poddostawców. To ułatwi przeżycie mniejszym partnerom, gdy duża firma przeniesie fabrykę do innego kraju. Umocni również konkurencyjność firm polskich na globalnym rynku.
Krzysztof Drupka