:: Wielka Brytania | 05-04-15 |
|
|
Eksport świeżych owoców i warzyw do Wielkiej Brytanii
|
|
|
Eksporterzy świeżych owoców i warzyw z nowych krajów członkowskich Unii Europejskiej, w tym w przeważającej części z Polski, oraz brytyjscy importerzy spotkają się 5-maja 2005 w Londynie na rozmowach handlowych. Spotkanie odbędzie się na niwie Forum Handlowego - organizowanego przez firmę Va STAR Events Ltd. (
www.vastar-events.com) z siedzibą w Anglii, promującą eksport z nowych krajów członkowskich Unii do Wielkiej Brytanii.
Ze strony brytyjskiej na Forum przybędą importerzy bezpośredni i dystrybutorzy świeżych owoców i warzyw zaopatrujący sieci cateringowe, restauracje i hotele, sieci handlowe tj. Tesco, ASDA, Waitrose, oraz niezależne sklepy 'convenience stores'. Będzie też liczna reprezentacja handlowa firm z kategorii food service (np. Compass Group PLC, Uniq PLC) oraz dalsi przetwórcy tj GEEST PLC. Spotkania z polskimi eksporterami wywołało też żywe zainteresownie wśród niezależnych handlowców z głównych rynków hurtowych owocowo-warzywnych w Londynie (tj. New Covent Garden, Western International i Spitalfield), którzy przybędą w licznej grupie na spotkanie z eksporterami.
Wielka Brytania jest dla polskiego eksportera świeżych warzyw i owoców jednym z najbardziej atrakcyjnych rynków zbytu pod względem wielkości, chłonności oraz opłacalności. Rosnąca konsumpcja owoców i warzyw jest dopingowana przez rządową kampanię '5-a-day' (5-na-dzień), promującą wśród Brytyjczyków spożycie przynajmniej pięciu porcji owoców i warzyw dziennie. Spotkania 5-ego maja w Londynie mają na celu przyczynić się, aby więcej polskich warzyw i owoców znalazło się w tym 5-na-dzień zestawie.
Wprowadzenie dobrej jakości polskich warzyw i owoców powinno być intensyfikowane na rynku brytyjskim jak najszybciej. W przeciwnym wypadku ten atrakcyjny rynek zostanie 'zagarnięty' przez bardziej agresywnych eksporterów z Włoch, czy Hiszpanii.
Warto tu wspomnieć, że hiszpańska narodowa inicjatywa promocyjna 'Food From Spain' przeznaczy na najbliższe 3 lata aż 6 mln na kampanię promocyjną swoich owoców i warzyw wśród brytyjskich konsumentów. Jakość hiszpańskiego pomidora, czy winogron będzie promowana w prasie powszechnej i specjalistycznej, telewizji i radiu oraz poprzez 'billboardy'. Polski producent powinien więc jak najszybciej zacząć przekonywać brytyjskiego konsumenta co do doskonałych walorów smakowych polskich warzyw i owoców.
Wiele polskich producentów owoców i warzyw ma doskonałą ofertę, ale niestety wielu z nich ma jeszcze sporo do nadrobienia w zakresie certyfikatów. Wymogi poszczególnych krajów Unii Europejskiej są różnorakie. Eksporter owoców i warzyw do Wielkiej Brytanii, na przykład, powinien spełniać standardy typu EUREP GAP oraz BRC (British Retail Consortium). Ci którzy w te akredytacje zainwestowali, mają do zdobycia na Wyspach Brytyjskich kontrakty na eksport od 5 do 20 ton warzyw i owoców tygodniowo, warte setki tysięcy funtów.
Dodatkowych informacji nt. możliwości udziału w spotkaniu z brytyjskimi importerami owoców i warzyw udzieli: Małgorzata Tokarek: tel. - 00 44 7958 49 19 57, info@vastar-events.com